החל משנת 2008 פורסם צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק,  לפיו יש לבטח כל עובד בביטוח פנסיוני המתבצע באמצעות הפרשות, גם של העובד וגם של המעסיק מהמשכורת החודשית.  בנוסף, המעסיק מחויב להפריש לקרן פיצויי פיטורים של העובד.

חובת הפרשת סכומים לביטוח פנסיוני חלה לגבי עובד שמלאו לו 21 שנה ולגבי עובדת שמלאו לה 20 שנה.

העובד יכול לבחור את סוג הביטוח לרבות חברת הביטוח שבה הוא רוצה להיות מבוטח.

החל ממשכורת ינואר 2017, שיעור ההפרשות הוא 18.5% משכר הבסיס של העובד  כדלקמן:

6% מהמשכורת של העובד עבור תגמולים לפנסיה.

6.5% הפרשות של המעסיק לרכיב תגמולים לפנסיה.

ו-6% הפרשות של המעסיק לרכיב פיצויים.

עובד אינו רשאי לוותר על זכותו לביטוח פנסיוני ואינו יכול למנוע את ניכוי חלקו  בהפרשות מתוך השכר.

במקומות עבודה שבהם חל על העובדים הסדר מיטיב בביטוח פנסיוני, מכל הסכם קיבוצי או צו הרחבה או הסכם עבודה אז המעסיק מחויב להפריש סכומים על-פי הסדר זה, אם תנאיו טובים יותר מהתנאים שנקבעו בצו ההרחבה.

עובדים שהגיעו גיל פרישה חובה יהיו זכאים להפרשת תשלומים לביטוח פנסיוני, בתנאי שאינם מקבלים קצבה מלבד קצבאות וגמלאות של המוסד לביטוח לאומי.

מאיזה מועד זכאי העובד להפרשות?

במקרה שהעובד היה מבוטח בביטוח פנסיוני לפני שהתקבל לעבודה   או והיה מבוטח בעת קבלתו לעבודה-  הוא יהיה זכאי להפרשות לביטוח פנסיוני כבר מיומו הראשון בעבודה,   כלומר לא תחול עליו תקופת המתנה כלשהי לפני שיבוטח על-ידי מעסיקו.

לפי צו ההרחבה, ההפרשות יתבצעו רטרואקטיבית רק לאחר השלמת 3 חודשי עבודה אצל המעסיק, או בתום שנת המס.

במקרה שהעובד לא היה מבוטח בביטוח פנסיוני לפני תחילת עבודתו,  הוא יהיה זכאי לביטוח הפנסיוני רק לאחר שחלפו 6 חודשים מהיום שהתחיל את עבודתו .

חשוב לעקוב כי המעסיק אכן מפריש כספים לקופה בחברת הביטוח, ומומלץ מידי חצי שנה להרים טלפון לחברת הביטוח המנהלת לכם את הקופה, לבקש דוח מצב כספים בקופה ולתאם בין תלושי השכר ולוודא כי אכן ההפרשות מבוצעות כדין.

מעוניינים כי עורך דין הבקיא בדיני עבודה יבדוק עבורכם באם המעסיק ממלא אחר חובתו עפ"י החוק ומפריש עבורכם כספים לפיצויים ופנסיה בצורה נכונה ועפ"י הוראות צו ההרחבה ו/או הדין החל בענייניכם צרו קשר 050-2004810 ותאמו פגישה ראשונית ללא התחייבות.

כל האמור מנוסח בלשון זכר לצורך הנוחיות בלבד ומיועד לנשים וגברים כאחד, וכל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב, ובכל מקרה מומלץ להיוועץ בעו"ד על מנת לעמוד על מלוא הזכויות.