האם אתה זכאי לפיצויי פיטורים?

עובד שפוטר ממקום העבודה זכאי לפיצויי פיטורים במידה והשלים שנת עבודה רצופה אחת.

והאם עובד שהתפטר מהעבודה זכאי לפיצויי פיטורים?

בדרך כלל העובד אינו זכאי, למעט מספר מקרים חריגים בהם העובד יהיה זכאי או במקרה בו חל על העובד סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים תשכ"ג 1963.

מה הפרשנות של סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים?

במקרה שעובד חתום על הסכם העבודה או חל עליו צו הרחבה או הסכם קיבוצי לפיו הוא זכאי להסדר הקבוע בסעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים, משמעות הדבר כי העובד יהיה זכאי לכספי הפיצויים שנצברו בקופת תגמולים, בקופת הפיצויים של קרן הפנסיה, בביטוח המנהלים שהקים עבורו המעסיק.

יודגש, העובד יהיה זכאי אך ורק לכספים הנמצאים בקופה והמעסיק לא יצטרך להשלים כספים מעבר לסך המצוי בקופה, גם אם היו לעובד תוספות שכר במשך השנים, המעסיק יהיה פטור מהשלמה, זהו מקרה של התפטרות ממקום העבודה וקבלת פיצויי פיטורים הנמצאים בקופות בחברות הביטוח ללא קשר לנסיבות עזיבת העבודה.

ולכן, חשוב לעקוב כי המעסיק אכן מפריש כספים לקופה בחברת הביטוח, ומומלץ מידי חצי שנה להרים טלפון לחברת הביטוח , לבקש דוח מצב כספים בקופה ולתאם בין תלושי השכר, במידה ואתם מעוניינים כי עורך דין לדיני עבודה יבדוק עבורכם באם המעסיק ממלא אחר חובתו עפ"י החוק ומפריש עבורכם כספים לפיצויים ופנסיה בצורה נכונה ועפ"י הוראות צו ההרחבה ו/או הדין החל בענייניכם צרו קשר 050-2004810.

מהם נסיבות מיוחדות מכח החוק בהם עובד יהיה זכאי לפיצויי פיטורים במצב שהוא התפטר? הגעה לגיל פרישה מזכה בפיצויי פיטורים, עובד שהתפטר עקב בריאות לקויה שלו או של בן משפחתו יהיה זכאי לפיצויי פיטורים, אישה שמתפטרת אחרי לידה ממקום העבודה לצורך טיפול בילד תהיה זכאית לפיצויי פיטורים וגם במקרה של התפטרות לצורך טיפול בילד לאחר קבלתו מאימוץ תהיה זכאות לקבל פיצויי פיטורים, הרעת תנאים מוחשית במקום העבודה תזכה את העובד בפיצויי פיטורים רק אם ניתנה למעסיק הזדמנות לתקן את הרעת התנאים לפני התפטרות, התפטרות עקב מעבר דירה למקום מרחוק, עובד עונתי שעבד לפחות 3 עונות רצופות ולא הובטחה לו עבודה קצופה באותו מקום עבודה יהיה זכאי לפיצויי פיטורים, במידה והמעסיק נפטר העובד יהיה זכאי לפיצויי פיטורים, במצב והעובד נפטר אז היורשים שלו יהיו זכאים לפיצויי פיטורים, במקרה והמעביד פשט רגל או החברה בבעלותו התפרקה אז העובד יהיה זכאי לפיצוי פיטורים, אישה שנמצאת במקלט לנשים נפגעת אלימות תהיה זכאית לפיצויי פיטורים, עובד שהתפטר לרגל גיוס לצה"ל או להתפטר עקב התנדבות לשירות לאומי אזרחי או עקב גיוס למשטרה או לשב"ס יהיה זכאי לפיצויי פיטורים, גם עובד שהתפטר למטרת התנדבות ציבורית או לאומית יהיה זכאי לפיצויי פיטורים, במצב בו התחלפו מעסיקים במקום העבודה העובד יהיה זכאי לפיצוי פיטורים מהמעסיק הראשון, עובד שנבחר למשרת ראש רשות מקומית או לסגן רשות מקומית יהיה זכאי לפיצויי פיטורים.

יודגש , קיימים מקרים בהם נשללת הזכות לפיצויי פיטורים ע"י המעסיק. כגון: מעילת כספים במקום עבודה, גניבת חומר סודי של מעסיק, הפרת הסכם עבודה,  גניבת לקוחות, גניבה במקום העבודה, מקרי אלימות קשים ועוד…

לייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות בדיני עבודה צור קשר ותאם פגישה עם עו"ד ניצן בצון סבן

050-2004810

כל האמור מנוסח בלשון זכר לצורך הנוחיות בלבד ומיועד לנשים וגברים כאחד, וכל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב, ובכל מקרה מומלץ להיוועץ בעו"ד על מנת לעמוד על מלוא הזכויות.