להלן מידע חשוב אודות דמי נסיעה המשולמים לעובד שכיר.

מאמר זה נכתב ע"י עו"ד ניצן בצון סבן, המתמחה בדיני עבודה ומפרט את עיקרי צו ההרחבה בדבר דמי נסיעות לעובד.

צו ההרחבה בדבר השתתפות המעביד בהוצאות נסיעה לעבודה וממנה קובע כי עובד זכאי להחזר הוצאות נסיעה עבור כל יום שבו נסע בתחבורה בפועל כדי להגיע למקום העבודה.

אך אם המעסיק דואג לעובד להסעה בכדי להגיע למקום העבודה, אז המעסיק לא צריך לשלם לעובד דמי נסיעות.

גובה ההחזר נקבע לפי עלות נסיעה מבית העובד למקום עבודתו במכפלת ימי העבודה או לפי עלות כרטיס "חופשי חודשי" (לפי הזול מביניהם).

החל מיום 1/2/2016 סכום ההחזר הוא 22.60 ₪ ליום, ולברור מחיר "חופשי חודשי" יש לברר בחברת התחבורה הקרובה ופעילה באזור מגוריו של העובד.

מדובר בזכות שהעובד אינו יכול לוותר עליה או להסכים על תשלום הוצאות נסיעה נמוכות מהמינימום הקבוע לפי הדין.

כאשר העובד נדרש להגיע לעבודה או לחזור ממנה הביתה בימים ובשעות שבהן אין תחבורה ציבורית (למשל, בשבתות וחגים), על המעסיק לשלם לו החזר הוצאות נסיעה עבור אותו יום לפי עלות הנסיעות בפועל, ועד לסכום ההחזר היומי.

דמי הנסיעות מופיעים בתלוש השכר בתשלום נפרד/ משכר היסוד, רכיב זה מופיע בתשלומי הברוטו ונחשב להכנסה לצורך החזרי מס.

ככל והמעסיק והעובד מסכמים כי תשלום דמי הנסיעות יהיה מגולם בשכר אז המסוכם צריך להיות חתום בהסכם עבודה.

קיימים צווי הרחבה המטיבים עם עובדים ומקנים להם תוספת שכר עבור זמן נסיעה למקום עבודה מרוחק, לדוגמא: צו הרחבה בענף הבנייה.

ולכן מומלץ להתייעץ עם עו"ד המתמחה בדיני עבודה בכדי לברר אם משלמים לך את מלוא הזכויות להן אתה זכאי כעובד מכוח חוקי העבודה וצו ההרחבה הרלוונטי עבורך, במידה ויש.

לייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות ע"י עו"ד המתמחה בדיני עבודה צור קשר ותאם פגישה עם עו"ד ניצן בצון סבן.

050-2004810

כל האמור מנוסח בלשון זכר לצורך הנוחיות בלבד ומיועד לנשים וגברים כאחד, וכל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב, ובכל מקרה מומלץ להיוועץ בעו"ד על מנת לעמוד על מלוא הזכויות.