הטלת הגבלות בהוצאה לפועל

הגבלת עיכוב יציאה מהארץ/ הגבלה על חידוש דרכון/ הגבלת שימוש בכרטיסי אשראי/ הגבלת ייסוד תאגיד או מהיות בעל עניין בתאגיד/ הגבלת קבלה או החזקה או חידוש רישיון נהיגה

סעיף 66 לחוק ההוצאה לפועל תשכ"ז 1967 מתיר לזוכה המנהל תיק הוצאה לפועל לבקש מרשם ההוצאה לפועל להטיל מגבלות על חייב המשתמט מתשלום חובותיו ככל והדבר מוצדק בנסיבות העניין, בהתקיים תנאים מסוימים, ובכפוף למשלוח התראה על הטלת הגבלות לחייב קודם לכן. 

מהן ההגבלות?

א. הגבלת החייב מקבל דרכון ישראלי או תעודת מעבר לפי חוק הדרכונים, התשי"ב-1952, מהחזיק דרכון או תעודת מעבר כאמור או מלהאריך את תוקפם, ובלבד שיהיו תקפים לצורך שיבה לישראל; הגבלה זו לא תוטל אם שוכנע רשם ההוצאה לפועל שהיציאה מישראל דרושה מטעמי בריאותו של החייב או של בן משפחה התלוי בו.

(2)  עיכוב יציאתו של החייב מן הארץ, הגבלה זו לא תוטל אם שוכנע רשם ההוצאה לפועל שהיציאה מישראל דרושה מטעמי בריאותו של החייב או של בן משפחה התלוי בו.

(3)  הגבלת החייב כלקוח מוגבל מיוחד, כמשמעותו בחוק שיקים ללא כיסוי, התשמ"א-1981.

(4)  הגבלת החייב מעשות שימוש בכרטיס חיוב, כמשמעותו בחוק כרטיסי חיוב, התשמ"ו-1986. לעניין זה, דין הגבלה כדין סיום חוזה כרטיס החיוב בהודעת החייב; הודעה על כך תינתן למנפיק בדרך שתיקבע, ויראו במועד קבלת ההודעה את מועד סיום החוזה.

(5)  הגבלת החייב מייסד תאגיד או מהיות בעל עניין בתאגיד, במישרין או בעקיפין, לרבות יחד עם אחר או באמצעות אחר, ואם השתתף החייב בייסוד תאגיד או היה בעל עניין בתאגיד – מתן הוראות לעניין הפסקת כהונתו או חברותו בתאגיד;

(6)  הגבלת החייב מקבל, מהחזיק או מחדש רישיון נהיגה. הגבלה זו לא תוטל אם שוכנע רשם ההוצאה לפועל כי הטלתה עלולה לפגוע פגיעה ממשית בעיסוקו של החייב וביכולתו לשלם את החוב או שרישיון הנהיגה חיוני לחייב, עקב נכותו או עקב נכות בן משפחה התלוי בו; לעניין זה יראו את מי שהוטלה עליו הגבלה מהחזיק רישיון נהיגה כמי שרישיון הנהיגה שלו פקע מחמת אי-תשלום אגרה.

 

מהם הדרכים לביטול הגבלות?

(א)  פירעון החוב-  עם תשלום מלוא החוב בתיק ההוצאה לפועל תבוטל ההגבלה שהוטלה על החייב.

(ב)  הגשת בקשה לרשם ההוצאה לפועל– רשם ההוצאה לפועל רשאי לבטל הגבלה שהטיל, מיוזמתו או לבקשת החייב, ורשאי הוא להתנות את הביטול במתן ערובה להנחת דעתו, אם מצא שהדבר מוצדק בנסיבות העניין.

יצוין כי רשם ההוצאה לפועל יורה על ביטול הגבלה אם נוכח כי החייב מקיים הוראות של צו תשלומים או הוראות הסכם בינו לבין הזוכה לעניין פירעון החוב.

לידיעת הקורא, אף אם בוטלה הגבלה, רשאי רשם ההוצאה לפועל להטילה מחדש, מיוזמתו או לבקשת הזוכה, אם נוכח כי החייב הפסיק לקיים את הוראות הצו או ההסכם.

לצורך ביצוע כל ההליך כנדרש עפ"י הוראות החוק ודרישות ההוצאה לפועל מומלץ לפנות לשירותי עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, ובעל ניסיון וידע בדבר כל זכויותיך ומגוון האפשרויות העומדות לפניך.

לתיאום פגישה ללא התחייבות צור קשר- עו"ד ניצן בצון סבן  050-2004810

כל האמור מנוסח בלשון זכר לצורך הנוחיות בלבד ומיועד לנשים וגברים כאחד, וכל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב, ובכל מקרה מומלץ להיוועץ בעו"ד על מנת לעמוד על מלוא הזכויות