חייבים לך כסף מכוח פסק דין ולא שילמו לך בחלוף 30 ימים?  נתנו לך שיק והוא לא כובד בבנק וחזר לידייך?  חתמו לך על שטר חוב והתחמקו מתשלום? מה עושים?

באמצעות עורך דין שמתמחה בהוצאה לפועל, ניתן לפתוח תיק הוצאה לפועל כנגד אותו אדם שחייב לך כסף בלשכת הוצאה לפועל ומכוח חוק ההוצאה לפועל תשכ"ז 1967. ( יש לצין כי פתיחת תיק הוצאה לפועל כרוכה בתשלום אגרה)

לאחר פתיחת התיק, ממתינים תקופה של 30 ימים בהם למעשה ניתנת הזדמנות לחייב לשלם לך את החוב או להגיש התנגדות לחוב ואז תיק ההוצאה לפוכעל עובר לבית משפט שלום.

במאמר זה נמשיך את הדרך בהסבר בהנחה שהחייב לא הגיש התנגדות לבית משפט וחלפו 30 ימים והחייב עדיין לא שילם, אז מה עושים?

עורך הדין המנהל את התיק מתחיל לנקוט בהליכים לגביית החוב, כגון: עיקול משכורת של החייב, עיקולים בחשבונות בנק, עיקולים בחברות ביטוח, עיקול במשרד הרישוי, עיקול מקרקעין, עיקולים אצל צד שלישי המחזיק כספים של החייב ועוד מגוון הליכים האפשריים עפ"י החוק. (יש לציין כי חלק מההליכים כרוכים בתשלום אגרה סימלי )

בנוסף, ניתן לפנות לגופים שונים בבקשה למסירת מידע אישי על החייב שיעזור בניהול התיק כגון: המוסד לביטוח לאומי, מנהל מקרקעי ישראל, לשכת רישום מקרקעין, בית משפט ולצורך איתור נכסים, כספים, מידע אישי בדבר מקום עבודה וזכויות.

זאת ועוד, ניתן לבצע כנגד החייב עיכוב יציאה מן הארץ ואף נקיטת הגבלות, משמעות הדבר שהחייב לא יוכל לחדש את הדרכון, החייב לא יוכל לחדש את רישיון הנהיגה, החייב יהיה מוגבל בבנק ישראל ולא ינתן לו כרטיס אשראי והחייב יהיה מוגבל ולא יוכל להקים חברה.

פירטתי לעיל על קצה המזלג את ההליכים בהם ניתן לנקוט כנגד חייב.

כל מטרת ההליכים הנ"ל לעזור לזוכה בגביית החוב.

במידה ו"נתפסו" כספים בחשבונות בנק או חברות ביטוח, עורך דין שמתמחה בהוצאה לפועל יגיש בקשה למימוש הכספים והעברתם לתיק ההוצאה לפועל לצורך כיסוי החוב.

בכל יום שחולף, תיק ההוצאה לפועל צובר ריביות אותם משלם החייב במועד התשלום מלוא החוב. כמו כן, כל הליך שמתבצע וכרוך באגרה, אז ההוצאה מתווספת לתיק ואף את ההוצאות משלם החייב במעמד תשלום החוב.

ולכן, לצורך ביצוע כל ההליך כנדרש עפ"י הוראות החוק ודרישות לשכת ההוצאה לפועל בה מתנהל התיק מומלץ לפנות לשירותי עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, ובעל ניסיון וידע בזכויותיך ומגוון האפשרויות העומדות לפנייך.

לייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות צור קשר ותאם פגישה עם עו"ד ניצן בצון סבן בעלת ניסיון בניהול תיקי הוצאה לפועל – 050-2004810-

כל האמור מנוסח בלשון זכר לצורך הנוחיות בלבד ומיועד לנשים וגברים כאחד, וכל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב, ובכל מקרה מומלץ להיוועץ בעו"ד על מנת לעמוד על מלוא הזכויות.