סעיף 14 לחוק ההוצאה לפועל תשכ"ז 1967 , מאפשר לזוכה להגיש בקשת עיכוב יציאה מן הארץ כנגד חייב.

לצורך הגשת בקשה כנדרש עפ"י הוראות החוק בצירוף תצהיר תומך, מומלץ לפנות לשירות עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל.

עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל יגיש בקשה מנומקת ויצטרך להציג בפניי רשם ההוצאה לפועל יסוד לפיו החייב עומד לצאת את הארץ בלי לפרוע את החוב או להבטיח את פירעונו.

במידה והשתכנע רשם ההוצאה לפועל על בסיס הבקשה, אז הוא רשאי לצוות על עיכוב יציאתו מן הארץ של החייב ועל הפקדת דרכונו של החייב.

ומה עושה חייב הרוצה לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ ?

 

ראשיתף ניתן להתקשר למשטרת הגבולות בכדי לברר אם קיים נגדך צו עיכוב יציאה מן הארץ.

במידה וגילית כי נרשם נגדך צו עיכוב יציאה מן הארץ מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, בכדי שיגיש בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ כנדרש עפ"י הוראות החוק.

 

לאחר הגשת הבקשה, רשם ההוצאה לפועל רשאי להתנות את יציאתך מן הארץ במתן ערובה להנחת דעתו כדי להבטיח את ביצוע פסק-הדין ו/או תשלום החוב נשוא תיק ההוצל"פ.

 

בנוסף, רשם ההוצאה לפועל רשאי לבטל צו עיכוב יציאה מן הארץ מיוזמתו או על פי בקשה, אם מצא כי יציאתו של החייב מהארץ היא למטרה מוצדקת, ורשאי הוא להתנות את הביטול במתן ערובה.

 

ערובה יכולה להיות הפקדת ערבות בנקאית או הפקדת כספים בתיק ההוצאה לפועל על חשבון החוב או הצעת ערבים לתיק ההוצאה לפועל שיאושרו ע"י רשם ההוצאה לפועל.

 

ככל ויאשר רשם ההוצאה לפועל את ביטול העיכוב יציאה מן הארץ בהמצאת ערובה בנקאית אזי יש לעמוד במס' קריטריונים הנדרשים ע"י רשות האכיפה והגבייה.

 

במידה ורשם ההוצאה לפועל ידרוש ערבים לצורך ביטול עיכוב הצו יציאה מן הארץ יהיה על הערבים לחתום על כתב ערבות, להמציא תלושי שכר וצילום תעודת זהות. בנוסף, הערבים יצטרכו לחתום על כתב הערבות בפניי נציג רשות בלשכת ההוצאה לפועל שם מתנהל התיק של החייב, לאחר מכן הם ידרשו להתייצב בלשכת הוצאה לפועל פעם נוספת לצורך אימות חתימתם ובדיקה כי אכן הם שוהים בארץ.

 

בסיום ההליך ככל ויאושר, יבוטל צו עיכוב היציאה מן הארץ נגדך.

עם שובך למדינת ישראל, עלייך להתייצב בלשכת ההוצאה לפועל שם מתנהל התיק כנגדך ולצורך הסרת הערבים מתיק ההוצאה לפועל.

 

ולכן, לצורך ביצוע כל ההליך כנדרש עפ"י הוראות החוק ודרישות ההוצאה לפועל מומלץ לפנות לשירותי עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, ובעל ניסיון וידע בדבר כל זכויותיך ומגוון האפשרויות העומדות לפנייך.

 

לייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות צור קשר ותאם פגישה עם עו"ד ניצן בצון סבן  050-2004810

 

כל האמור מנוסח בלשון זכר לצורך הנוחיות בלבד ומיועד לנשים וגברים כאחד, וכל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב, ובכל מקרה מומלץ להיוועץ בעו"ד על מנת לעמוד על מלוא הזכויות.