עיקול צד שלישי בהוצאה לפועל

מהו עיקול צד ג' בהוצאה לפועל?

כאשר עו"ד מומחה בהוצאה לפועל מנהל עבורך תיק הוצאה לפועל, הוא נוקט בכל ההליכים האפשריים, במסגרת החוק, בכדי להבטיח את פרעון החוב ולקדם את החייב לתשלום החוב, בין היתר הוא נוקט בעיקול צד ג'.

עיקול צד ג', הוא עיקול כספים של החייב המצויים בידי אחר.

 

להלן מס' דוגמאות בודדות לעיקול צד שלישי , אך קיים מגוון רחב של אפשרויות:

  • חייב שידוע מקום עבודתו, ניתן להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה לקבלת צו לעיקול משכורת. עם שליחת צו העיקול למעסיק של החייב הוא מסמן באם החייב עדיין עובד בעבודה ובאם הוא מחזיק כספים השייכים לחייב, ככל ונתפסו כספים הם יועברו לתיק ההוצאה לפועל לפרעון החוב אך חלקם יועברו לחייב עפ"י חוק הגנת השכר.
  • חייב שנמצא בשירות סדיר בצה"ל , ניתן להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה לקבלת צו לעיקול הכספים. עם שליחת צו העיקול לצה"ל הוא מעביר חלק מסויים ממשכורת החייב לתיק ההוצאה לפועל לפרעון החוב וחלק אחר יועבר לחייב עפ"י חוק הגנת השכר.
  • חייב שמנהל תביעה בביהמ"ש ואמור לקבל כספים או חייב שהוא זוכה בתיק הוצאה לפועל, ניתן להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל לעקל את הכספים שאמורים להתקבל במסגרת ביהמ"ש או הוצאה לפועל בכדי להבטיח את קבלת הכספים.
  • חייב שמשכיר דירה ואמור לקבל דמי השכירות, ניתן לבקש מרשם ההוצאה לפועל צו לשוכר שיורה לו להעביר את דמי השכירות לתיק ההוצאה לפועל, לטובת פרעון החוב.
  • חייב שהוא בעל עסק ויש לו לקוחות שאמורים לשלם לעסק, ניתן לבקש מרשם ההוצאה לפועל צו עיקול המופנה ללקוחות בכדי שיעבירו את התשלומים שחייבים לחייב , לתיק ההוצאה לפועל לפרעון החוב.

 

חייבים לך כסף מכוח פס"ד או המחאה או שטר חוב או הסכם בכתב?

מומלץ לפנות לעו"ד המומחה בהוצאה לפועל בכדי שינהל עבורך את תיק ההוצאה לפועל בצורה יעילה מהירה וזריזה ובכדי להבטיח את פרעון החוב.

 

לייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות ע"י עו"ד מומחה בהוצאה לפועל צור קשר ותאם פגישה

עו"ד ניצן בצון סבן 050-2004810

כל האמור מנוסח בלשון זכר לצורך הנוחיות בלבד ומיועד לנשים וגברים כאחד,

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי, ובכל מקרה מומלץ להיוועץ בעו"ד על מנת לעמוד על מלוא הזכויות.