חקירת יכולת בהוצאה לפועל

 

מהי חקירת יכולת?

חקירה של חייב אודות מצבו הכלכלי.

במסגרת החקירה, שנערכת בלשכת הוצאה לפועל ובפני רשם, חוקרים את החייב אודות נכסיו, גובה הכנסתו ומקורותיו הכספיים, אם יש בבעלותו רכבים, יציאותיו מישראל וכניסותיו לישראל, חובותיו והוצאותיו.

 

מטרת החקירה הינה לברר את יכלתו של החייב לשלם את החוב.

 

מומלץ להערך לחקירה ולהיוועץ עם עו"ד מומחה בהוצאה לפועל,

ויש להגיע עם מסמכים התומכים בטענות.

 

רשם ההוצאה לפועל יחקור את החיב אודות גרסתו וכן הזוכה שמנהל את תיק ההוצל"פ יחקור את החייב,  וזאת במטרה לגלות את האמת אודות היכולת הכלכלית של החייב ובאם מתחמק מתשלום החוב.

 

מי יכול לבקש חקירת יכולת?

 

רשם ההוצאה לפועל מיזמתו או לפי בקשת הזוכה או החייב עצמו.

 

לידיעת הזוכה

 

נודע לך כי התייצב החייב לחקירת יכולת ולא הוזמנת לאותה חקירה, בכדי לחקור את החייב הנך רשאי להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל לכנס חקירת יכולת נוספת לחייב, בנוכחותך.

 

לידיעת החייב

הנך רשאי לבקש כי חקירת היכולת תתבצע בדלתיים סגורות, כלומר ללא נוכחות קהל באולם הדיונים.

 

חייב שהוזמן לחקירת יכולת ולא התייצב יראו אותו כבעל יכולת המשתמט מתשלום חובותיו.

חייב שהתייצב לחקירת יכולת ולא הציג מסמכים שנדרש להציגם, רשאי רשם ההוצאה לפועל לקבוע כי יראו אותו כבעל יכולת המשתמט מתשלום חובו.

 

 

חייב, זומנת לחקירת יכולת? או מעוניין להגיע לחקירת יכולת? מומלץ להיוועץ עם עו"ד מומחה בהוצאה לפועל, בכדי שיכין אותך לחקירה וימליץ לך לפני יכולתך הכלכלית.

זוכה, עלייך לערוך חקירת יכולת לחייב?

מומלץ לפנות לשירותי עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, ובעל ניסיון וידע בדבר כל זכויותיך ומגוון האפשרויות העומדות לפניך, לנהל את החקירה בצורה נכונה ויעילה שתעזור לך לגבות את החוב במהרה.

לתיאום פגישה ללא התחייבות צור קשר- עו"ד ניצן בצון סבן  050-2004810

כל האמור מנוסח בלשון זכר לצורך הנוחיות בלבד ומיועד לנשים וגברים כאחד, וכל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב, ובכל מקרה מומלץ להיוועץ בעו"ד על מנת לעמוד על מלוא הזכויות